niedziela, 2 grudnia 2012

SUKCES NA WARSZAWSKIEJ SCENIE


       W dniu 28.11.2012 r. młodzież z Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Kamionku Wielkim brała udział w XVII Ogólnopolskiej Scenie Prezentacji Artystycznych Realizacji „OSPAR 2012” na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Jest to cykliczna impreza, organizowana przez środowisko akademickie Warszawy dla placówek opiekuńczych, wychowawczych, poprawczych, świetlic socjoterapeutycznych i ośrodków psychoprofilaktyki z całej Polski.



       W tegorocznym przeglądzie udział wzięło 30 placówek z całego kraju. Pomimo bardzo silnej konkurencji, grupa teatralna z MOW w Kamionku Wielkim znalazła się w ścisłym gronie laureatów przeglądu. Jury przyznało jej wyróżnienie specjalne za bogatą prezentację artystyczną i prestiżową nagrodę JM Rektora APS pana prof. Jana Łaszczyka. Młodzież zaprezentowała na warszawskiej scenie spektakl „Pętla czasu”. Jest to etiuda w formie dramy teatralnej z muzyką wykonywaną na żywo. W spektaklu poruszono problem agresji wśród dzieci i młodzieży. Widz mógł zobaczyć jak bardzo destrukcyjny wpływ agresja może mieć na człowieka w różnych etapach życia i jak przekłada się to na jego funkcjonowanie w społeczeństwie. W spektaklu pokazano również jak ważny jest wpływ autorytetu nauczycieli i wychowawców na prawidłowy rozwój młodego człowieka.
       Jury w uzasadnieniu werdyktu przyznającego nagrodę Rektora APS szczególnie mocno podkreśliło walory wychowawcze spektaklu a także nowatorski sposób jego prezentacji.
       W spektaklu wzięli udział wychowankowie: Dariusz Pink, Patryk Lelewski, Marcin Stelmach, Damian Wyżykowski, Andrzej Jelonek, Kamil Palanis, Patryk Smirnow, Mateusz Strawa, Krzysztof Czyż, Artur Adamowicz i Jakub Majchrzak.
       Scenariusz i reżyseria spektaklu - wychowawcy Bogdan Płocheć i Michał Basek.

LINK do Portelu

Zarejestrowany występ:



3 komentarze:

  1. Dobry wieczór!

    Jestem świeżo po całym dniu spędzonym w Akademii Pedagogiki Specjalnej na OSPARze. Około godziny 17 miałam kryzys ze zmęczenia i chciałam uciekać. Ale jak dobrze, że zostałam! Prezentowaliście się jako ostatni, byliście świetni, przemawiający do wyobraźni, autentyczni. Aktorzy występujący w spektaklu mają niebywałe talenty. Ostatni - wokalista, raper - również świetny, wyróżniający się słuchem i talentem na tle innych rapujących w dzisiejszym dniu artystów!
    Ale nie żałuję, że zostałam i miałam okazję oglądać Waszą twórczość teatralną z jeszcze jednego powodu. W szeregach aktorów znalazłam Andrzeja Jelonka, którego wychowawczynią byłam 4 lata temu na wakacyjnym obozie, a poznaliśmy się jeszcze wcześniej dzięki pewnemu olsztyńskiemu stowarzyszeniu. Oczywiście podeszłam do Andrzeja i zamieniliśmy kilka słów. Ale mój entuzjazm jest tak duży, że zdecydowałam się jeszcze napisać. Tak bardzo cieszę się, że Andrzej odkrył w sobie talent teatralny i zaangażował się w tego rodzaju działalność. Trzymam za niego kciuki, jak i za całą grupę teatralną, a nawet cały MOW. Muszę przyznać, że mam do Andrzeja dużą słabość, to fantastyczny chłopak!

    Pozdrawiam bardzo serdecznie cały zespół MOWu, szczególnie - oczywiście - Andrzeja,
    od dziś jestem stałą bywalczynią Waszego bloga,
    życzę owocnej, pełnej sukcesów pracy!

    ola.jarynska

    OdpowiedzUsuń
  2. 40 year-old Environmental Tech Leland Noddle, hailing from Rimouski enjoys watching movies like "Out of Towners, The" and Flower arranging. Took a trip to Historic Area of Willemstad and drives a Grand Am. zobacz

    OdpowiedzUsuń